A hagyományos eljárásokban kézi mérőműszerrel végzik a méréseket, ezek általában kapacitív elven működnek, és csak a bálák külső felületén vagy korlátozott mélységének mérésére alkalmasak. A kötegek lerakodása és felbontása pedig hosszadalmas, hatalmas infrastrukturális és humán erőforrást igényel. Egy teherautó egyszerre 15-25 tonna papírt szállít be. A HPNA mérési procedúra alig 1 percet vesz igénybe, és jellegéből adódóan a szállítmány döntő részéről szolgáltat információt rövid idő alatt, még akkor is, ha a napi beszállítás mennyisége több száz vagy több ezer tonna.
Azonban ez a rendszer sok országban nem alkalmazható sikeresen a helyi rendelkezések és szokások miatt. A feloldandó bizonytalanság a K+F-ben alapvető elvárás. Ilyen például a konstrukció megfeleltetése az eltérő lokális specialitásoknak.
Több régió sajátossága, hogy nyitott teherautókon szállítják a papírbálákat. Kísérleteket igényel, hogy ez a tény hogyan használható fel a mérési eredmények pontosításához, illetve automatizálásához.
A magasabb nedvességtartalmak pontosabb mérése sűrűbb mintavételezést követel meg. Nem ismert, hogy a kontrollálás gyakoriságának milyen mértékű növelése szükséges és lehetséges-e a kívánt pontosság eléréséhez.
Az eredményes mérésnek korábban feltétele volt a raktér teljes kitöltése. Amennyiben súlykorlátozás miatt ez nem teljesül, kérdéses, hogy hogyan biztosítható korrekció a pontos mérés érdekében.
Hatalmas szállítási mennyiségnél az 5 km/h-nál kisebb áthaladási sebesség nem teljesül, e felett a hiteles eredmény nem garantálható, a vizsgálat megismétlése nem mindig lehetséges. Így a mérést akkor kell elvégezni, amikor a járművezető ráhajt a mérlegre és leadja a szállítmány dokumentumait és azokat felveszik a beszállítói rendszerbe. Ez általában 2-4 percet igényel, kérdéses, hogy mi szükséges a pontos statikus mérés végrehajtásához. Ennek egyik feltétele, hogy a mérendő rakományt szállító jármű megfelelő pozícióban legyen a méréskor. Ki kellett kísérletezni, hogy ez a pozíció hogyan biztosítható.
A bálák belsejében megbúvó idegen anyagokat, főleg fémeket detektálni kell eltávolításuk érdekében, ehhez ki kellett fejleszteni egy eszközt.
A felsorolt bizonytalanságokat új koncepcióval oldották fel. A rendszerbe beiktatták a rakomány, illetve a mozgó jármű lézeres letapogatását, ennek alapján biztosítható a pontos méréshez szükséges járműpozíció. Az ebből származó adatok alapján a mérést megelőző kalibráció automatizálható lett, az antennarendszer működése a szükségleteknek megfelelően vezérelhető és a nedvességtartalom kiszámítása pontosíthatóvá vált. A mikrohullámú adó-vevőközös áramköri blokkot szétválasztották külön adó- és vevőblokkra. A megnövelt dinamikatartomány mellett nagyobb mintavételezési frekvenciát lehetővé tevő többcsatornás eszközt alkalmaztak.
A projekt eredményeként olyan rendszer valósult meg, amelyben a mérési folyamat irányítása teljes mértékben automatizált. A mérés lehető legpontosabb elvégzése érdekében olyan előre mért és definiált paraméterek érkeznek a folyamatirányító rendszertől, amelyek lehetővé teszik a mérendő anyagok sokféleségén túl a mérési eredmények pontosítását.
A projekt révén létrejött, ipari környezetben is alkalmazható, működő prototípus mellett járulékos eredmény volt a telepítési protokoll is.
Partnerünk ezt a projektet is a Glósz és Társa Kft. segítségével nyújtotta be K+F szempontú minősítő eljárást kérve az SZTNH-tól (Szellemi Termékek Nemzeti Hivatala). A szakhatóság a tökéletesítést 100%-ban kísérleti fejlesztésnek ítélte, így partnerünk ez alapján élvezhette a pályázati lehetőségeket és az adókedvezményeket, ezzel is csökkentve a megvalósítás kockázatát, növelve az eredménytermék megtérülését.