Kommunikációs stratégia tervezése
Alakítsa ki a hatékony stratégiát, válassza ki a céloknak megfelelő lépéseket!
Funkciója: A vállalkozás céljainak, adottságainak és lehetőségeinek megfelelő kommunikációs stratégiai kialakítása a projekt lehetőségek értékelése után.
Miért szükséges: Fontos, hogy az innovációmenedzsment lépéseit mindenkor naprakészen kövesse az erről szóló kommunikáció, lehetőséget adva hatékony tájékoztatásra és a korrekt dokumentációra.
Tartalma:
- A már meglévő vállalati marketing-kommunikáció elemeinek felmérése, értékelése
- A szervezet külső és belső kommunikációs csatornáinak rangsorolása
- Az online/offline felületek arányának meghatározása
- Web felület/domain/közösségi média adminisztráció elvégzése
- Technológiai (IT) háttér elemzése
2. lépés:
Feladatok a projektterv rögzítése közben
Legyen átlátható a kommunikáció és IM folyamatok kapcsolata!
Funkciója: Készítsen költséghatékony tervet, a várható K+F minősítés vagy iparjogvédelmi eljárások során jelentkező feladatok elvégzéséhez.
Miért szükséges: Akár jövőbeni, akár folyamatban lévő, akár már befejezett projektről van szó, az “eredménytermék” célirányos leírása, a megfelelő iparjogvédelmi vagy szerzői jogi oltalmi forma meghatározása, formába öntése feltétlenül szükséges. Az összetett dokumentációk sikeres elkészítését segíti a kommunikáció szempontú szerkesztés.
Tartalma
- A tervezett eredménytermék célirányos leírását kiegészítő vizuális elemek
- Iparjogvédelmi vagy szerzői jogi oltalmi forma megszerzését támogató vizuális elemek
- Prezentáció sablon, tájékoztatók, beszámolók egységes megjelenítése
- A szellemi alkotás materializálásához szükséges dokumentáció
- A projektmenedzsment lépéseinek világos rögzítése
3. lépés:
Hasznosítás és marketing
Az eredménytermék már (közel) kész marketing koncepcióval jelenjen meg!
Funkciója:
A létrejött, egyedi prototípus “környezete” is rendelkezzen azokkal a marketing-kommunikációs elemekkel, amivel a majdani teljeskörű piacon magas hasznosulást érhet el.
Miért szükséges:A projektmenedzsment átlátható, világos folyamata párhuzamos (kommunikációs)fejlesztést tesz lehetővé. Ezzel mindenképp hamarabb indulhat el a befektett szellemi, anyagi ráfordítások megtérülése.
Tartalma
- A BRANDLIFT® módszer alkalmazásával “vizuális leltár” készítése, konkrét javaslatok rögzítése
- Márka/termék kommunikáció optimalizálás, pozícionálás, branding
- A marketing stratégia és a vállalati arculat összehangolása (re-design)
- Arculati munkafüzet készítése, gyártható elemek leadása
- Digital branding (Online és közösségi médiamix meghatározása)
4. lépés:
Arculat mint érték
Biztosítsa szellemi tulajdona védelmét, tisztázza jogi helyzetét!
Funkciója: A vállalati vagyon részeként, a szellemi vagyon fontos elemeként ajánlott a hatékony kommunikáció startégia egyik eredményét, az professzionálisan kidolgozott vizuális arculatot, tekinteni
Miért szükséges: A Cégspecifikus Egyedi Tudás (Cs.E.T.) jelzi a Cég szellemi vagyonának összeségét. Ennek piaci értéke közvetlenül növeli vállalat értékét.
Tartalma
- Saját szellemi alkotások rögzítése és védelme, szellemivagyon-portfólió bővítése
- Az “Okos cég”-re jellemző tudás (know-how) és tervezettség biztosítja a piacképességet és az értékesíthetőséget
- Közvetlen marketing eszköztár és kezelési, gyártási útmutató átadása
- Innovációs potenciál növekedése
Glósz és Társa SYSTEM
Innovációmenedzsment szolgáltatások – lépésről lépésre!