Üzleti és
Dolgozza ki a céloknak és a lehetőségeknek megfelelő tartalmat és formát!
Funkciója: A beruházások és a fejlesztések, az üzleti elképzelések eredményes megvalósításához szükséges üzleti és finanszírozási modellek tervezése, és a felhasználási célnak megfelelő kialakítása, dokumentálása.
Miért szükséges: A helyzethez és az adottságokhoz igazodó, a legkisebb veszteséget, vagy a legjobb jövedelmezőséget biztosító üzleti és finanszírozási feltételek kialakítása tervezés, és a tervváltozatok tesztelése nélkül nem lehetséges. A legjobb terv sem adható el, ha nincs megfelelő formába, dokumentációba öntve. Ne csüggedjen! Mi rendelkezünk az ehhez szükséges szakmai tudással és tapasztalattal. Bízzon meg bennünket, és eljárunk az üzleti és a pénzügyi tervezési feladatok lebonyolításában, valamint az üzleti és a pénzügyi terv felhasználási módnak megfelelő kialakításában!
Tartalma
- Segítünk üzleti elképzelései projektként történő megfogalmazásában
- Elkészítjük a projekt megvalósításának üzleti és a pénzügyi tervét
- Közösen elemezzük a lehetséges változatokat
- Kiválasztjuk a célra legalkalmasabb alternatívát
- Kidolgozzuk a felhasználási célnak megfelelő dokumentációt (megvalósítási tanulmány, hitelkérelem, befektetési javaslat)
Esettanulmány
Eset leírása: Ügyfelünk az adott iparágban a magyar piacon új üzleti modellt kívánt megvalósítani. A megvalósítás műszaki-technikai részleteit teljesen, a modell piaci bevezetéséhez és az elterjesztéséhez szükséges üzleti és finanszírozási modellt viszont csak részben dolgozta ki. Így nem álltak rendelkezésre az üzleti modell piaci bevezetéséhez szükséges feltételek.
Feladat: Feladatunk az üzleti és a finanszírozási modell végleges formában történő kialakítása, valamint az együttműködő partnerek bevonásához, az együttműködő partnereket finanszírozó pénzintézet megtalálásához szükséges üzleti és finanszírozási dokumentációk elkészítése volt. Ügyfelünkkel közösen áttekintettük és elemeztük a már rendelkezésre álló, majd közösen összegyűjtöttük a feladatok megvalósításához még hiányzó információkat. Ezek felhasználásával több lehetséges üzleti és pénzügyi megvalósítási változatot dolgoztunk ki és teszteltünk. A változatokat az új üzleti modellben bevonni kívánt üzleti szereplők, és a lehetséges finanszírozók szempontjából is vizsgáltuk. Végül a legkedvezőbbnek ítélt változatról kétféle dokumentációt készítettünk el: (1) Az első dokumentáció célja az értékesítés támogatása volt, az együttműködő partnerek bevonására irányuló folyamatban. (2) A második dokumentáció célja az együttműködő partnerek finanszírozását biztosító pénzügyi partnerek felkutatása volt.
Eredmény: Partnerünk a közösen kidolgozott üzleti és finanszírozási modellre alapozva, valamint a létrehozott dokumentációk felhasználásával eredményesen tudta bevezetni az új üzleti modellt a magyar piacra. 2 év alatt közel 20 együttműködő partnert kapcsolt be üzleti hálózatába. Ezt a folyamatot nagyban segítette, hogy a célirányos tervezési folyamattal, valamint az ennek során létrehozott üzleti és finanszírozási terv felhasználásával sikerült megtalálni azt a finanszírozót is, aki az együttműködő partnerek számára a legkedvezőbb finanszírozást tudta biztosítani.
2. lépés:
Forrásszerzés és
vállalatfinanszírozási tanácsadás
Szerezze meg a legkedvezőbb pénzügyi forrást cégének!
Funkciója: A vállalat üzleti céljainak megvalósításához szükséges, és a lehetőségeihez igazodó legkedvezőbb pénzügyi források (hitel, lízing, vissza nem térítendő támogatás) felkutatása és megszerzése.
Miért szükséges: A vállalati fejlesztések sikeres megvalósítása sok esetben a célra megfelelő pénzügyi forrás kiválasztásán, és megszerzésének hatékony lebonyolításán múlik. Ehhez jó információs háttér és tájékozottság szükséges, mivel a finanszírozási piaci folyamatosan változik. A hitelkérelmek és pályázatok elkészítése, a tárgyalások lebonyolítása pedig célirányos szakmai felkészültséget és szaktudást igényel. Ehhez ellátjuk információval, kiválasztjuk a célra legkedvezőbb pénzügyi forráslehetőséget, felkészítjük cégét a forrásbevonásra, helyzetbe hozzuk, szervezzük és bonyolítjuk a vállalkozása finanszírozásához szükséges forrásszerzési folyamatot.
Tartalma
- Elvégezzük cége hitelképességi/pályázati minősítését
- Segítünk forrásigénye projektként való megfogalmazásában
- Segítünk a célra megfelelő pénzügyi forráslehetőségek azonosításában
- Elkészítjük a hitelkérelmi és/vagy a pályázati dokumentációt
- Kiválasztjuk és versenyeztetjük a lehetséges finanszírozókat
- Lebonyolítjuk a forrásbevonáshoz szükséges eljárást
- Eljárunk a finanszírozási szerződések megkötésében
- Közreműködünk a projekt lebonyolításában projektmenedzsmenttel
- Tanácsadást nyújtunk cége hitelképességének megőrzéséhez
Esettanulmány
Eset leírása: Ügyfelünk fém- és műanyagipari szerszámok gyártásával foglalkozó középvállalkozás. Versenyképessége javításához egy új szerszámüzem építése lett volna szükséges, melynek megvalósítását saját forrás hiányában évek óta halasztani kényszerült.
Feladat: A részletek megismerése után, kedvező kamatozású hitel és vissza nem térítendő támogatás bevonását javasoltuk. Elkészítettük a forrásbevonáshoz szükséges hitelkérelmet és pályázati dokumentációkat, majd ezekre alapozva végrehajtottuk a forrásszerzési folyamatot.
Eredmény: Eljárásunk eredményeként, ügyfelünk a 650 millió forint bekerülési költségű projekthez, mindössze 65 millió forint összegű (10%) saját forrás biztosításával, két pályázatból összesen 215 millió forint összegű (33%) vissza nem térítendő támogatáshoz, és 370 millió forint összegű (56%) kedvező kamatozású hitelhez jutott. Ez a forrásszerkezet már lehetővé tette a fejlesztés megvalósítását.
3. lépés:
Pályázati tanácsadás
Javítson a megterülésen vissza nem térítendő támogatással!
Funkciója: A pályázati rendszer által kínált lehetőségek kihasználása a cége jogosultságainak megfelelő pénzügyi támogatások felkutatásával és megszerzésével.
Miért szükséges: A pályázati rendszerben az adott célra elérhető és megfelelő támogatási lehetőségek felkutatása, a megszerzésükre irányuló pályázatok elkészítése, a pályázati folyamat lebonyolítása pályázati tanácsadói szaktudást és pályázati területen megszerzett gyakorlatot igényel. Mi rendelkezünk ezekkel a feltételekkel: el tudjuk látni a megfelelő pályázati lehetőségekre vonatkozó információval. Segítünk kiválasztani a célra legkedvezőbb pályázati lehetőséget, elkészítjük a pályázatot, és cége képviseletében lebonyolítjuk a támogatás megszerzésére irányuló pályázati folyamatot.
Tartalma
- Elvégezzük cége és fejlesztése pályázati minősítését
- Segítünk a célra alkalmas támogatási lehetőség felkutatásában
- Elkészítjük a pályázati dokumentációt
- Lebonyolítjuk cége képviseletében a pályázati eljárást
- Eljárunk a támogatási szerződés megkötésében
Esettanulmány
Eset leírása: Ügyfelünk saját fejlesztésű élelmiszeripari termékei gyártásával foglalkozó magyar középvállalkozás. Gyorsan bővülő rendelési állománya kiszolgálásához szükségessé vált a technológia meghatározó elemét képező berendezés kapacitásának növelése. Ezt a fejlesztést célszerűnek látszott összekapcsolni a gyártási technológia korszerűsítésével is, amelyhez egy nagyobb értékű automatizált gépsor beszerzése lett volna célszerű. Az így kialakuló fejlesztési volumen azonban – minden piaci és technológiai előnye mellett is – már közel került a megtérülés optimálisnak tekinthető határértékéhez.
Feladat: A pályázatokat kezelő közreműködő szervezetekkel folytatott hosszabb egyeztetést követően sikerült egy olyan hazai középvállalatok technológiai korszerűsítésére kiírt pályázatot felkutatnunk, amelynek ügyfelünk és a tervezett fejlesztése is megfelelt. Elkészítettük az ennek megfelelő pályázati dokumentációt, és erre alapozva sikeresen lebonyolítottuk a pályázati folyamatot.
Eredmény: Eljárásunk eredményeként ügyfelünk a 730 millió forint bekerülési költségű projekthez 292 millió forint összegű (40%) vissza nem térítendő támogatást nyert el. Az így kialakult forrásszerkezet már biztosította fejlesztés optimális feltételekkel történő megtérülését.
4. lépés:
Pénzügyi
projektmenedzsment
Biztosítsa fejlesztése sikeres megvalósítását szakszerű pénzügyi bonyolítással!
Funkciója: A hitelek és a támogatások problémamentes lehívásához és szabályszerű elszámolásához szükséges feltételek teljesítése a szakszerű pénzügyi bonyolítás biztosításával.
Miért szükséges: A fejlesztések sikeres megvalósítása nagy részben a hatékony pénzügyi lebonyolításon múlik. Fokozottan érvényes ez a pénzintézeti és a pályázati forrásokkal megvalósított fejlesztések esetén. A hitelek és a vissza nem térítendő támogatások lehívása és felhasználása feltételek teljesítéséhez, valamint a teljesítések igazolásához kötött. Projektmenedzsment szolgáltatásunk a fejlesztések zavartalan pénzügyi lebonyolításához szükséges tanácsadói feladatok ellátására irányul. Tevékenységünk a pénzügyi bonyolítás érdemi és adminisztratív feladatait is magában foglalja, jelentősen megkönnyítve ezzel megbízónk számára a fejlesztések gyors és hatékony befejezését.
Tartalma
- Eljárunk a finanszírozási szerződések megkötésében
- Elvégezzük a projektdokumentáció felállítását és vezetését
- Ellenőrizzük a projektvégrehajtás során keletkező dokumentumokat
- Elkészítjük a lehívásokhoz szükséges elszámolási dokumentációt
- Lebonyolítjuk az elszámolási eljárást
- Vállaljuk a monitoring jelentések elkészítését és benyújtását
- Közreműködünk a helyszíni ellenőrzések során
- Tanácsadást nyújtunk a hitelképesség és a jogosultság megőrzéséhez
Esettanulmány
Eset leírása: Ügyfelünk autóipari beszállítóként fém alkatrészek gyártásával foglalkozó középvállalkozás, amellyel más területen intenzív együttműködésünket korábban nem terjesztettük ki pénzügyi projektmenedzsmentre. Ügyfelünk egy kapacitásbővítésre irányuló fejlesztés esetén, a közreműködésünkkel megszerzett 147 millió forint összegű hitel, és 70 millió forint összegű támogatás lehívásához nyújtott be saját maga által elkészített, elszámolási és lehívási dokumentációt. A finanszírozók két alkalommal nem fogadták el a dokumentációt, mert értelmezésükben 84 millió forint összegű el nem számolható költséget tartalmazott.
Feladat: Társaságunk átvizsgálta a rendelkezésre álló műszaki-technikai, számvitel és pénzügyi dokumentációt. Ezt összehasonlította a hitel- és a támogatási szerződésben vállalat kötelezettségekkel. Listát állított össze a hiányzó és/vagy javítandó dokumentumokról. Ezek beszerzése után újra összeállította az elszámoláshoz szükséges projektdossziét. Ennek a felhasználásával újraindította az elszámolási folyamatot. Ennek során ellátta az ügyfél képviseletét a helyszíni vizsgálatok során. Lefolytatta a szükséges személyes egyeztetéseket a finanszírozó kereskedelmi bankkal és a pályázatot kezelő közreműködő szervezettel.
Eredmény: Társaságunk segítségével sikerült 58,8 millió forinttal csökkenteni az el nem számolható költségek körét, azaz jelentős mértékben csökkenteni lehetett a projekt nem szakszerű végrehajtásából származó pénzügyi veszteségeket. A társaságunk által átdolgozott elszámolási dokumentáció már az első benyújtáskor elfogadásra került, amellyel sikerült lerövidíteni az elszámolási folyamat befejezését, és a támogatási összeg folyósítását.
5. lépés:
Finanszírozói kapcsolatok
optimalizálása
Csökkentse a banki terheket, javítsa a hitellehetőségeket!
Funkciója: A banki terhek csökkentése, és a zavartalan növekedéshez szükséges hitellehetőségek rugalmas biztosítása a bankkapcsolatok optimalizálásával.
Miért szükséges: Cégének banki szemmel is vonzónak, azaz alacsony kockázatúnak kell lennie. A bankok a pénzügyi mutatók és az üzleti tervek alapján vizsgálják és minősítik vállalkozásunkat. Cége kockázata, a banki terhek és a hitellehetőségek nagysága alapvetően a pénzügyi mutatókon és az üzleti terven dől el. De vajon milyen mutatók, milyen értéke számít? Milyen a vonzó üzleti terv tartalma? Cége érdekeit a bankok előtt is képviselni kell. A bankok ugyanis pénzügyi szolgáltatók, akik cégéhez hasonlóan eladni kívánnak. Így számukra is határt szab a piaci realitás. De vajon mi az aktuális piaci realitás? A banki szolgáltatások széles eszköztára lehetővé teszi a valódi árak elfedését. Mire figyeljünk, hová nyúljunk? A bank stratégiai partnerünk. Nem lesz kínos, ha vele szemben határozottan lépünk fel? Hogyan történik a következő hitelfelvétel?
Tartalma
- Felmérjük cégét a lényeges hitelképességi mutatók szempontjából
- Felkészítjük cégét az ajánlatkérésre
- Közösen meghatározzuk a célkitűzéseket, elvárásokat.
- Összeállítjuk az ajánlatkérési/hitelkérelmi dokumentációt
- Felvesszük a kapcsolatot a banki piac helyben aktív szereplőivel
- Lebonyolítjuk a tárgyalásokat, ártárgyalást folytatunk
- Értékeljük az ajánlatokat, döntési javaslatot teszünk
- Eljárunk az új banki szerződések megkötésében
Esettanulmány
Eset leírása: Autóipari beszállítói tevékenységet folytató ügyfelünk jelentős növekedést ért el az a megbízásunk előtti 4 évben. Árbevétele már meghaladta az évi 10 milliárd forint összeget. Középvállalatból lényegében nagyvállalattá vált. A társaság vezetésének az volt az álláspontja, hogy a cég hitelképességéhez és régiós súlyához mérten nagyon magasak a finanszírozási és a banki szolgáltatások költségei.
Feladat: Megkerestük a régióban aktív kereskedelmi bankokat. Ezeket és a társaságot aktuálisan finanszírozó kereskedelmi bankokat versenytárgyalásra hívtuk, ahol kedvezőbb finanszírozási és banki szolgáltatásokra kértünk ajánlatot. Ennek során képviseltük a társaságot. Javaslatot tettünk a módosításokra. Majd ezek jóváhagyását követően lefolytatottak a kereskedelmi bankokkal az új megállapodások feltételeinek kidolgozására irányuló folyamatot.
Eredmény: Sikerült átalakítani a társaság kereskedelmi banki kapcsolatait, és a korábbinál lényegesen kedvezőbb, új feltételeket kialakítani 4 milliárd forint összegű hitelállományának finanszírozására. Ezt követően 2 év alatt, évi 40 millió forint összegű, azaz közel 15%-os megtakarítást értünk el a banki szolgáltatások költségén, a két számlavezető és hitelező kereskedelmi bank folyamatos versenyeztetésével.
Glósz és Társa SYSTEM
Innovációmenedzsment szolgáltatások – lépésről lépésre!